Для учнів


                                                                                                   ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                      Наказ Зірненської ЗОШ I-III ступенів

                                                                   02.09.2019 №01-03/167-0                                

                     Положення про Раду профілактики правопорушень

                           та  соціального захисту здобувачів освіти

Рада з профілактики правопорушень та  соціального захисту здобувачів освіти  (далі Рада)  створюється за наказом директора закладу освіти та затверджується педагогічною радою із числа педагогічних працівників, представників батьківського комітету та органів громадського самоврядування. Рада покликана об’єднати зусилля педагогічного, учнівського колективів, батьківської громадськості, соціально-психологічної служби в створені єдиної системи роботи з профілактики бездоглядності та правопорушень у закладі освіти, працює з здобувачами освіти, підлітками та їх батьками.

                                                     I. Загальні  положення.

1.1.Рада профілактики створена в закладі освіти для роботи з попередження правопорушень, злочинів, зміцненню дисципліни серед здобувачів освіти.

1.2.Склад ради профілактики затверджується педагогічною радою закладу освіти і складається з голови, його заступника і членів ради (7 осіб). Членами ради є найбільш досвідчені працівники закладу освіти, представники громадських організацій. Керує організацією роботи ради профілактики заступник директора з виховної роботи.

1.3.Рада профілактики здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства, Конвенції  ООН «Про права дитини»,Статуту закладу освіти, нормативними документами та наказом директора закладу освіти.

                                                II. Мета діяльності Ради:

1.  Гуманізація і демократизація освітнього процесу, створення максимально сприятливих умов для співпраці педагогів, здобувачів освіти та їхніх батьків як головної умови запобігання і подолання відхилень у поведінці здобувачів освіти.

2. Формування і розвиток єдиного шкільного колективу із здоровим     моральним кліматом.

3. Забезпечення координації діяльності закладу освіти, який забезпечує життєдіяльність учнівського колективу.

4.  Підвищення ефективності виховної роботи з здобувачами освіти, розвиток учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності здобувачів освіти за свої вчинки, профілактика негативних проявів серед здобувачів освіти.

5.   Подолання в свідомості окремих здобувачів освіти помилкових поглядів, які сформувалися внаслідок неправильного виховання.

6. Формування в здобувачів освіти правових понять, які б регулювали їхню поведінку.

7.  Вироблення в них навичок і звичок правомірної поведінки.

8.  Протистояння негативним явищам та впливам.

                                        III. Завдання діяльності Ради;

1. Проводить моніторинг стану роботи в закладі щодо профілактики злочинності, правопорушень та інших девіантних проявів серед учнівської молоді, узагальнює і аналізує  його результати.

2.  Розглядає персональні справи здобувачів освіти порушників порядку.

3. Здійснює контроль за поведінкою підлітків, які перебувають на обліку в закладі освіти, КСН.

4. Виявляє важко вихованих здобувачів освіти та батьків, які не виконують своїх обов’язків по вихованню здобувачів освіти, повідомляє про них до служби у справах неповнолітніх.

5.  Залучає підлітків схильних до правопорушень та бродяжництва в гурткову роботу.

6.  Проводить індивідуальну-виховну роботу з підлітками девіантної поведінки.

7.  Корегують педагогічні позиції батьків або осіб які їх замінюють, ухиляються від виховання дітей або негативно впливають на них. У необхідних випадках ставить питання про притягнення таких батьків до всановленої Законом відповідальності перед відповідним державними організаціями.

8. Вносить проблемні питання на обговорення педради і для прийняття рішення керівництвом закладу освіти.

9.   Заслуховує класних керівників про стан роботи щодо зміцнення дисципліни та профілактики правопорушень.

10.  Організовує індивідуальне шефство над важкими підлітками.

11.  Розглядає питання про стан роботи з профілактики правопорушень у класах закладу освіти.

IV. Порядок діяльності Ради

1.Чисельний і поіменний склад Ради затверджується наказом директора закладу освіти на кожен рік (обирається у складі 7 осіб); головою Ради обирається директор закладу освіти або заступник директора закладу освіти з виховної роботи.

2. Періодичність засідань Ради визначається загальним станом профілактичної роботи в закладі освіти, моральним кліматом у районі закладу освіти, але не менше одного разу на чверть, крім екстрених випадків.

3. Хід засідання Ради  з профілактики і прийняті рішення протоколюється одним із членів ради.

4. Рішення  Ради приймається шляхом голосування (більшість голосів).

5. Робота Ради  з  профілактики  планується  на навчальний  рік.  План роботи

обговорюється  на  засіданні Ради  і затверджується директором закладу освіти.

6. Рада не підпорядкована службі у справах неповнолітніх, але свою роботу проводить у тісному контакті з нею та іншими правоохоронними органами, громадськими організаціями, які проводять виховну роботу з дітьми.

7. Розглядає  подання класних керівників, вчителів-предметників, адміністрації закладу та практичного психолога про постановку та умови знаття здобувача освіти з обліку.

8. При розборі персональних справ разом із здобувачами освіти запрошується класний керівник та батьки здобувачів освіти, вчителів-предметників (за потреби), адміністрацію закладу яким пояснюється причина постановки на облік, її строки й умови зняття дитини з обліку.

9. Затверджує план індивідуальної профілактичної роботи із здобувачами освіти, виробляє єдині спільні дії родини і закладу освіти для ліквідації тих або інших проблем дитини й родини.

10. Надає консультативну, методичну допомогу батькам у вихованні дітей.

11. Розглядає  конфліктні ситуації, пов’язані з проблемами міжособистісного спілкування учасників освітнього процесу в межах своєї компетенції.

12. Залучає фахівців-лікарів, працівників правоохоронних органів та інших до спільного вирішення питань, що відносяться до компетенції Ради.

13. Обговорює питання перебування дітей у не благодійних сім’ях, готує відповідні клопотання до органів опіки та піклування.

14. Знаття після закінчення встановленого терміну й позитивних результатах проводиться на засіданні Ради в присутності класного керівника,батьків і здобувача освіти.

  Види діяльності:

I. Педагогічна профілактика:

1. Діагностика інтересів.

2. Діагностика нахилів, здібностей.

3. Діагностика та корекція особистісного самовизначення здобувачів освіти..

4. Розробка і проведення заходів щодо створення сприятливих умов для саморозвитку особистості в колективі.

II. Консультаційна діяльність:

  1. Практичні поради щодо виходу з проблемної ситуації.

  2. Допомога у встановленні причин, які призводять до виникнення проблем

  та вирішення їх.

III. Просвітницька діяльність:

1.     Поширення знань права, з психології, соціології, медицини, які сприяють ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень та бездоглядності.

       2. Ознайомлення батьків, вчителів з основами вікової психології.

       3. Практичне використання набутих знань у вирішенню конкретних питань навчання й виховання.

V. Функції Ради

Рада є суто профілактичним органом, що і визначає її основне завдання.

Вона виконує такі функції:

1.Діагностичну, яка реалізується через систему заходів, спрямованих на виявлення характеру і рівень відхилень у здобувачів освіти, з­’ясування реального стану освітнього процесу.

2. Координуючу, яка зумовлює ефективність взаємозв’язків Ради та суб’єктів зовнішнього впливу на характер поведінки здобувачів освіти (заклад освіти, сім’я, ровесники, заклади культури , ЗМІ, регіон та ін.).

3. Творчу, яка дає право на вибір доцільних психолого-педагогічних впливів на здобувачів освіти із урахуванням конкретних умов і особистостей.

4. Проективну, яка полягає у виробленні нових  ефективних форм і методів реагування на очікувану і реальну ситуацію з відхиленням у поведінці або з порушеннями морально-правових норм.

5.Оцінювально-узагальнюючу яка забезпечує вибір адекватної системи роботи Ради на основі аналізу і оцінки наявного стану.

6. Просвітницьку, яка реалізується за рахунок створення певної системи поширення знань з права, психології, соціології, які сприятимуть ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень.

7. Прогностичну, яка полягає у прогнозуванні результатів впливу педагогічних заходів на здобувачів освіти із відхиленням поведінки, на профілактику порушень морально-правових норм.

У діяльності Ради використовуються різноманітні форми колективної, групової, індивідуальної роботи, звернення за допомогою до батьків, правоохоронних органів, медичних закладів, соціологічних служб, органів місцевого самоврядування та інших суб’єктів діяльності з здобувачами освіти.

                                    VI. Права та обов’язки Ради профілактики

Рада профілактики зобов’язана:

1. Розробляти і впроваджувати систему взаємодії адміністрації, вчителів закладу освіти з громадськістю, покликаної здійснювати профілактику правопорушень неповнолітніх.

2. Сприяти підвищенню ефективності роботи закладу освіти з профілактики правопорушень здобувачів освіти.

3. Вивчити стан  профілактичної роботи в закладі освіти, особливості розвитку особистості здобувачів освіти, які відносяться до «групи ризику» та їх позаурочну зайнятість.

4. Запрошувати на засідання  Ради профілактики з розгляду персональних справ здобувачів освіти батьків, або осіб які їх заміняють.

5.Здійснювати консультаційно-інформаційну діяльність для колективу вчителів,батьків.

6. Контролювати виконання прийнятих рішень.

7. Аналізувати свою діяльність, виступати зі звітом про її результати на нарадах не рідше 2-х разів на рік.

     Рада профілактики має право;

1. Давати індивідуальні та колективні рекомендації вчителям, батькам з питань корекції поведінки підлітків та проведення профілактичної роботи з ними.

2. Виносити на обговорення на батьківські збори і збори класів інформацію про стан проблеми правопорушень неповнолітніх.

3. Клопотати перед КСН щодо вжиття заходів громадського впливу в установленому законом порядку щодо здобувачів освіти та їх батьків або осіб які їх заміняють.         

                                                  VII. Документація Ради

1.  Положення про раду профілактики.

2. Наказ про створення ради з профілактики правопорушень.

3. План роботи ради з профілактики правопорушень та бездоглядності.

4. Протоколи засідань.

5. Карти здобувачів освіти, які перебувають на обліку в закладі освіти.

6. Списки дітей, які опинилися в складних життєвих ситуаціях.

7.Списки дітей – сиріт та позбавлених батьківського піклування.

                   

Директор                                                         ДОВГАЛЮК

 

                                                                                                             

                                                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО                               

                                                                    Наказ Зірненської ЗОШ I-III ступенів

                                                                     02.09.2019 №01-03/167-0

Порядок постановки та зняття з внутрішньошкільного обліку дітей, які схильні до вчинення правопорушень

            Постановка здобувачів освіти на внутрішньошкільний облік загальноосвітнього навчального закладу спрямована на удосконалення роботи по профілактиці правопорушень, посилення соціального і правового захисту дітей, створення системи роботи з здобувачами освіти, які вчинили злочини, або схильні до їх вчинення. Постановка на внутрішньошкільний облік носить виключно профілактичний характер та є підставою для проведення індивідуальної профілактичної роботи в межах компетенції закладу освіти.

Нормативно-правова база

          Конституція  України, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенція ООН про права дитини, Примірне  положення  про загальноосвітній навчальний заклад (затверджене  Постановою Кабінету Міністрів від 27 серпня 2010 р. № 778),  Примірний статут загальноосвітнього навчального закладу  (затверджений  наказом Міністерства  освіти і науки від 29 квітня 2002 р. № 284), Примірне положення  про раду загальноосвітнього навчального закладу ( затверджене    наказом Міністерства   освіти і науки від 27 березня 2001 р. № 159).

         Згідно з аналізом зазначених вище документів, посадових обов`язків педагогічних працівників, вважаємо доцільним термін «внутрішньошкільний облік» змінити на «посилене психолого-педагогічне супроводження».

         Розгляд питання про постановку на посилене психолого-педагогічне супроводження дітей (внутрішньо шкільний облік) здійснюється  Радою освітнього закладу по профілактиці правопорушень та соціального захисту здобувачів освіти , яка створюється Радою освітнього закладу відповідно до п. 4.3.5 Примірного статуту загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 29 квітня 2002 р. № 284.

До складу комісії можуть входити:

·       педагогічні працівники;

·       практичний психолог;

·       представники служби у справах дітей;

·       медичний працівник;

·       представники батьківського  комітету;

·       учасники учнівського самоврядування.

Підставою для постановки на посилене психолого-педагогічне супроводження дітей (внутрішньошкільний облік) може вважатися:

·       невідвідування або систематичні пропуски навчальних занять без поважних причин;

·       неодноразове порушення Статуту школи, систематичне невиконання домашніх завдань, відмова від роботи та порушення дисципліни на уроках;

·       жорстока, агресивна поведінка, рукоприкладство по відношенню до інших неповнолітніх, в тому числі бійки, що привели до тілесних ушкоджень, приниженню людської гідності;

·       знущання над здобувачами освіти іншої національності, віросповідання, расової приналежності (порушення Конвенції ООН про права дитини);

·       бродяжництво, жебракування, (особи, які систематично залишають сім'ї,  заклад освіти або перебувають у розшуку);

·       систематичне скоєння адміністративних правопорушень (три чи більше разів протягом року);

·       не підлягання кримінальній відповідальності у зв’язку з недосягненням віку, з якого наступає кримінальна відповідальність (п.5 ст.6, п.3 ст.7 КПК України);

·       вживання спиртних напоїв або допускання немедичного вживання наркотичних, одурманюючих та токсичних речовин, поява у громадських місцях у нетверезому стані;

·       паління на території навчального закладу;

·       не виконує вимог вчителів та батьків, вступає з ними в конфлікт;

·       не поважає думку учнівського комітету, не приймає допомоги, хизується своїм неробством;

·       здійснює антигромадські, аморальні дії, які мають характер правопорушень;

·       має схильність до вимагання грошей у здобувачів освіти;

·       має схильність до насильства над слабшими;

·       крадіжок особистого та громадського майна;

·       псування шкільного майна;

·        установлений діагноз «наркоманія» у ЦРЛ;

·       вчинення злочину, яке несе за собою притягнення неповнолітнього до         відповідальності.

 

    Рішення про постановку на посилене психолого-педагогічне супроводження (внутрішньошкільний облік), або відмова, фіксується у протоколі засідання Ради із зазначенням переліку заходів з проведення профілактичної роботи, відповідним визначенням термінів та відповідальних.

Перелік документів необхідний   для постановки  здобувачів освіти на психолого-педагогічний супровід:

·       заяви класного керівника, вихователя, практичного психолога або вчителя-предметника;

·       характеристики на неповнолітнього, підготовлені класним керівником, вихователем, практичним психологом закладу освіти;

·       акт обстеження умов проживання неповнолітнього, складений службою у справах дітей або кримінальною поліцією у справах неповнолітніх на замовлення  закладу освіти;

·       довідки  класного керівника, вихователя, психолога, про профілактичну роботу з неповнолітнім (з відповідними датами, бесідами, протоколами зустрічей з батьками, або особами, що їх замінюють);

·       виписки оцінок за останній семестр (у разі постановки на посилене психолого-педагогічне супроводження (внутрішньошкільний облік) з приводу ухилення від навчальних занять);

·       доповідні вчителів-предметників з приводу успішності засвоєння знань, відвідування та поведінки на уроках, інші матеріали , які підтверджують необхідність постановки на посилене психолого-педагогічне супроводження (внутрішньо шкільний облік) неповнолітнього.
    Для постановки неповнолітнього на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне супроводження) на засіданні Ради з профілактики правопорушень розглядаються питання стосовно кожного випадку окремо.

Пакет документів на дитину, яка була поставлена на посилене психолого-педагогічне супроводження зберігається до закінчення нею навчального закладу. 

Алгоритм дій постановки на облік:

·       Термін взяття на облік  - 1 навчальний рік.

·       Протягом 2 днів - попередження батьків.

·       Протягом 2 днів  - заведення особової картки правопорушника.

·       Протягом 15 днів - робота  з батьками, сім'єю, із залученням відповідних спеціалістів .

·       Випробувальний термін  - 1 семестр.

        У випадку прийняття рішення про постановку здобувача освіти на посилене психолого-педагогічне супроводження (внутрішньошкільний облік) в протоколі зазначаються:

·       терміни розробки індивідуальних планів роботи із здобувачем освіти класного керівника, психолога;

·       залучення спеціалістів (медичних робітників, соціальних робітників, психологів, працівників служби у справах дітей) для проведення консультацій з неповнолітнім, його батьками або особами, що їх замінюють;

·       форми, періодичності термінів контролю за поведінкою підлітка, відвідуванням ним занять, засвоєння освітніх програм;

·       виявлення здібностей дитини та клопотання перед закладами позашкільної освіти, щодо відвідування гуртків за місцем проживання, з наданням в подальшому інформації про проведену роботу із здобувачем освіти;

·       у випадку відвідування інших гуртків, надання характеристики на здобувача освіти керівником гуртка з рекомендаціями для загальноосвітнього навчального закладу.

              Підставою для зняття з посиленого психолого-педагогічного супроводження (внутрішньошкільного обліку) здобувача освіти може бути:


               Покращення ситуації, яка була причиною постановки на  внутрішньошкільний   облік   (посилене психолого-педагогічне супроводження):

·        ліквідація неуспішності;

·        відсутність пропусків навчальних занять;

·        закінчення  закладу освіти;

·        зміна місця закладу освіти;

·       виправлення особи, яка займалася бродяжництвом, жебракуванням, систематично залишала сім'ю, заклад освіти або перебувала в розшуку;

·        медичний висновок органів охорони здоров’я про виправлення особи, яка систематично вживала спиртні напої або допускала немедичне вживання наркотичних, одурманюючих та токсичних речовин;

·       виправлення особи, яка систематично скоювала адміністративні правопорушення (три чи більше  разів протягом року).

 Рішення про зняття з посиленого психолого-педагогічного супроводження (внутрішньошкільного обліку) здобувачів освіти приймається Радою по профілактиці правопорушень на підставі спільного клопотання заступника директора з виховної роботи, практичного психолога, класного керівника, вихователя або представника служби у справах дітей за наявності відповідних документів.

        Збір і узагальнення матеріалів щодо роботи із здобувачем освіти, який знаходиться на посиленому психолого-педагогічному супроводженні (внутрішньошкільному обліку), покладається на особу, яка персонально в межах своїх службових обов’язків відповідає за організацію роботи по профілактиці правопорушень в закладі освіти.

  Цікаві факти про англійську мову