ДЕСЯТЬ ПОРАД КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ
(зі «100 порад учителеві» В.О.Сухомлинського)
Пам 'ятайте:
• ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним,
найдорожчим, що є в житті, — з людиною. Місія
школи боротися за людину;
• об'єкт нашої праці — найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, — розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість;
• виховувати людину — це передусім знати її душу,
бачити та відчувати її індивідуальний світ. Справжнє виховання —
це самовиховання;
• немає в дитини нічого такого, що вимагало б від
педагога жорстокості. Не давайте прорости в своїй душі насінню
зневіри в людину, підозріливості;
• немає якихось єдиних для всіх школярів передумов
успіхів у навчанні. І саме поняття успіхи у навчанні — річ
відносна: для одного високий рівень, для іншого й
середній рівень — велике досягнення;
• успіх у навчанні — це стежка, що веде до того
куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання
бути гарним. Бережіть цю стежку і цей
вогник;
• слово — могутній борець за людську
душу. Створюйте інтелектуальний фон для запам'ятовування, заучування,
збереження в пам'яті програмного матеріалу. Дитина стає байдужою,
несприйнятливою до слова, якщо слово не живе в її душі як засіб творчості, якщо
вона тільки заучує чужі думки, і не творить своїх та не виражає їх словами.
Бійтесь байдужості, бійтеся згаслого погляду дитини! Навчіть її активно,
пристрасно ставитися до слова;
• спонукайте учнів до читання — найважливішого рятівного
засобу для успішного навчання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно
не зачіпає думки, душі, серця. Перше захоплення — це має бути захоплення
книжкою;
•
доброзичливість, розумна доброта — ось що має бути атмосферою життя
дитячого колективу, головним тонусом взаємовідносин педагога і дітей. Якщо ви
навчили свого вихованця відчувати людину серцем, ваша доброзичливість здатна
творити чудеса;
• уміння володіти собою, тримати себе в руках — одне з
найбільш необхідних умінь, від якого залежать і успіх діяльності педагога, і
його здоров'я.